Friday 14 June 2013

Mengutip Yang Besar

Hari itu, adik aku menyambung pelajarannya ke salah satu institusi tempatan. Aku hanya mampu berdoa dan memberikan kata-kata juragan kepada anak kampung agar bersemangat dan bertindak. Wahaha. Okeh, Aku hanya mampu berdoa dan memberikan kata-kata semangat untuknya agar tidak mudah jatuh semangat. Live must go on, kan?

[kredit]

Oleh kerana semangat yang aku dan termasuklah manusia sekelilingnya bagi terlalu besar untuknya, maka dia mengadu.

"Kak, entah kenapa aku down. Tiada semangat!" bunyinya bersungguh-sungguh.

"Mana pergi?"

"Terlalu besar. Berat nak fikir balik," adunya.

"Kutip satu per satu, dunia memang tempat berpenat,"

"Okey! syukran kak!"

Dan aku semestinya tidak memberinya dengan free. Habislah dia cuti nanti.

No comments:

Post a Comment