Thursday 14 March 2013

I am The Little Learner :)

Assalamualaikum. Salam junjungan buat Nabi di malam penuh barakah ini. -selawat-

Alhamdulillah, hari ini saya masih sempat menulis, mungkin bertatih menulis di laman pena moden ini. Banyak cara dakwah jika kita selami keadaan manusiawi moden, canggeh, dan..dan..yang semakin busy dan body. eheh!

Apa yang saya cuba tulis mungkin tidak akan sampai kepada mana-mana hati dan tidak tersinggah di mana-mana mata pembaca. I dont expecting too much. it's because i'm noob in blogging and still learning every single about dakwah. Tetapi seraya melihat dan memang berniat menyelongkar You Tube channel Tuan Helmy, saya pun tersentuh dengan semuanya. yia seeeeemua!

Salah satu isi video beliau ialah, pesanan dari UAI. siapa UAI? ustaz Azhar Idrus. Pencetus dakwah dalam kehidupan remaja. Saranan UAI ialah berdakwah (salah satu) . itulah yang saya sedang cuba. blog ini juga saya hasilkan untuk mengingatkan saya jika saya lalai suatu hari nanti. Biar saya tahu apa tugas hamba.

Penulis yang saya segani juga pernah berbuat demikian. Fatimah Syarha. Kalau tidak silap saya, melalui hasil tulisannya Seindah Mawar Berduri, dia ada sediakan cadangan untuk teguran buat diri ketika menghadapi 'dunia luar'. tulisan-tulisan novelnya sengaja dicipta untuk menegur dan mengingatkan diri. begitu juga saya. saya akan berusaha mencarai apa-apa peluang untuk menjadikan ia sebagai pengetuk nafsu yang rakus. insya Allah.

Saya bukan sesiapa hendak dibandingkan dengan nama-nama tokoh yang saya sebutkan sebentar tadi. Saya juga yakin mereka tidak ingin dipuji tinggi melangit kerana semuanya kepunyaan Allah. kadang-kadang iri hati kepada mereka-mereka inilah yang membawa saya kuat mengenali islam dan ingin menggapai redha ilahi.

Doaku moga ada insan yang sudi menabur ilmu untukku santapkan buat minda. Agar kebebasan berdakwah ini terus aku pegang bersama cita-cita memburu redha ilahi. Moga mereka tabah menyebar dakwah.
[kredit]
ISLAM will win with or without you, but YOU without ISLAM will lost and lose
-Syeikh Ahmad Deedat- 

Aku masih belajar hari ini hingga menutup mata.

 (noktah)

No comments:

Post a Comment