Sunday 17 March 2013

Si "Ibu Susuan" Menjadi Teman

Bissmillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum, Alhamdulillah, Salam junjungan buat Nabi Muhammad SAW,sesungguhnya rindu ini makin melarat buat baginda. -Selawat-

Seusai isya' saya menghubungi sahabat karib saya (si Ibu Susuan). Ada nada rindu di situ, yeah I Miss You Too. Setelah hampir beberapa tahun menjadi rakan seperjuangan, saya dan dia sudah jatuh cinta. Ianya Manis. Halalan toyyiban lagi :) Ohya, dan juga nada kegementaran dan debaran. Samalah kita. T_T


[kredit]

Apa yang menyebabkan hingga saya mencoret di laman ini ya? kerana esok hari keluarnya keputusan peperiksaan. Usaha yang kami baja bakal membuah. Saya tidak pasti sama ada tuaiannya baik atau tidak. Tidak terjangkau pengetahuan saya tentang semuanya.Namun saya percaya, setelah hamba itu berusaha, berdoa dan meningkatkan rasa tawakalnya kepada yang Esa, insya Allah baik hasilnya. Insya Allah.

Namun apabila Allah dibelakangkan. Allahua'lam.

Coretan kali ini mengemukakan tanda tanya kepada saya pula.

"bagaimana ya kalau si dia.."

"Si dia masih sayang sayakah?"

"kalau kami sama-sama.."

-semuanya bercampur- baur. Mengalahkan Ais Batu Campur. .

Tidak sanggup rasanya hendak diluah. kerana ia sangat pahit. Namun biar coretan ini menjadi penyuntik kepada saya jika saya leka. Ya, tidak mustahil manusia akan leka dengan kejayaan atau kegagalan dan kemanisan atau kepahitan.

Jika ujian ditimpakan kepada salah seorang daripada kami, harapnya masih ada yang menyokong. kerana selama ini kami seperti dahan. Kalaulah saya lemah, dialah tempat berpaut yang Allah beri, kalaulah dia lemah, saya setia menjadi dahannya kembali. Moga Allah mengekalkannya sahabat.

berkata Sayidina Ali R.A
" Orang yang lemah ialah orang yang tidak mempunyai teman, selemah-lemahnya lagi ialah, dia mendapatkan teman namun mensia-siakan"
Itu pesanan Sahabat Nabi. Moga hubungan ini kekal hebat. Ujian esok boleh menjadi dugaan buat diri saya juga siapa-siapa hamba berharap. Mintalah petunjuk daripada Allah di kala senang ataupun resah. Degupan hebat! Allahuakbar.

Salam Najah fi Dunya wal Akhirat.

(Koma)

No comments:

Post a Comment