Wednesday 3 April 2013

Hujan.Muka Buku.dan Aku.

8.08am.

Telat! alamak. Apa yang aku buat semalam?

Bercerita,ketandas, cerita dan cerita dan cerita akhirnya tertidur. Nasib keadaan waktu itu sedang ralat untuk bercinta dengan kekasih. 5 waktu terpaksa aku tangguh. eheh.

Nur al- iman. Cantik kan nama itu? aku juga terpesona dengan kecantikan agamanya. Hari itu bermula kami bertemu. Terbayang  benakku dek lagu Najwa Latif yang bergumbira bersama lirik lagunya yang berjaya dalam beberapa anugerah dan oh ya yang hampir sama dengan kisah kami. Ehek.

"kita berkenalan hanya dalam laman muka buku.."

[kredit]

err. mungkin itu saja part kami yang sama dengan kisah dalam lirik lagu Najwa Latif. hik.

Tapi nukilan ini bukan untuk samakan kisah aku dengan Cinta Muka Buku. Bukan pula hendak samakan dengan anugerah-anugerah yang dimenangi oleh beliau. Pastinya aku panjatkan doa, moga hari yang mendatang akan hadir dengan hikmah biar sekecil cuma. Sayangnya Allah. Maha Suci Allah.

Aku hanya ingin memahat sebuah ukhuwah halal yang manis dalam tinta kali ini. Maka terpetik sebuah kata-kata..

kalau anda, kamu, dan saya sendiri berukhuwah fillah tanpa vibrate-vibrate salah sangka dan curiga, ahah! manis rasanya. Mekar. Segar.

apa lagi jika jatuh cinta kerana agamanya. Jatuh cinta dengan kawan. Sesama jantina. Pelik?ya ada yang rasa pelik bila cinta sesama kawan. aiseh. jangan.. sebab lagi halal dan tidak memudaratkan selagi risiko boleh di tanggung dan atas nama 'ukhuwah fillah' :)

jangan disalah ertikan.

eheh.

mencari kawan jgn seribu, sebab seribu itu belum tentu cukup.
mencari musuh jangan satu. sebab yang satu itu pasti lebih dari cukup. Banyak.



itulah hakikat aku dapat. Moga ia kekal dalam lipatan sejarah yang tidak ingin aku tutup rapat. aiseh. :)

dan semua itu berkoma.
^^,

No comments:

Post a Comment